mandag den 12. april 2010

Interview om Barça og Catalonien i Cules.dk

Hvordan fylder FC Barcelona i din bevidsthed og hos det catalanske folk? Hvorfor kan catalanerne ikke godt lide at høre, at de er spaniere? Hvad holder det catalanske folk om det spanske kongehus? Disse og flere andre spørgsmål prøver jeg at svare i interviewet, der blev udgivet igår i det 14. nummer af on-line magasinet Cules.

Palle Madsen (ejeren af Cules) kontaktede mig for nogle uge siden ved hjælp af den her blog, og han spurgte mig, om jeg gerne ville deltage i næste nummer med et interview om Barça og Catalonien.

"Sikkert", svarede jeg... På det tidspunkt kendte jeg magasinet ikke, men jeg "bladrede" lidt i det og jeg fandt det rigtigt interessant. Det første nummer kom ud i februar 2008, og siden er det en vigtig reference til alle danskere, der vil være oplyst stadigt og grundigt om alt som er forbundet med Barça. Det inkluderer ikke blot nyheder, men også interviews og en masse af artikler hvor man analyserer både Barças spil og ydre forhold omkring klubben med kritiske øjne.

I det 14. nummer er der interviews med Jesper Gaarskjær (forfatteren af Historien om FC Barcelona), med Peter Piil og Claus Thomsen (TV-kommentatorer på kanal 5 og 6) og Peter Grønborg (medforfatter til Arvefjender), m.m. Der er også en interessant artikel om Michael Laudrup, og forskellige artikler om mange andre ting. Meget anbefalelsesværdig for alle Barça-fans i Danmark :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar